Ste opazili, da je med letošnjimi nominiranci za scenarij ena sama ženska!? Na žalost ne morem reči, da je to ravno naključje, saj so bile v zgodovini precej zapostavljene, če jih primerjamo z njihovimi moškimmi kolegi. Ti so prejeli več kot 1200 nominacij in skoraj 230 kipcev. Ženske so dobile zgolj 133 nominacij (100 manj, kot moški oskarjev!), le 21 pa jih je kipec tudi prejelo - 9% vseh oskarjev za scenarij.
Če pa pogledamo le nominirane scenarije, ki so jih napisali posamezniki je statistika še slabša. 39 žensk je bilo samostojno nominiranih v eni od scenarističnih kategorij, deset jih je oskarja tudi dobilo. Nazadnje predlani, Diablo Cody za Juno. To je bilo nekakšno rekordno leto za ženske, saj je so bile kar štiri samostojno nominirane. Ostale tri so: Tamara Jenkins (The Savages), Nancy Oliver (Lars and the Real Girl) in Sarah Polley (Away from Her).
Največje število nominiranih žensk v posameznem letu, vendar ne nujno samostojno, je sicer šest. Zgodilo se je dvakrat: leta 1991, ko je kipec odnesla Callie Khouri za Thelma and Louise in leta 2003, ko sta bili ženski nagrajeni v obeh kategorijah. Sofia Coppola je oskarja dobila za Lost in Translation, Fran Walsh ter Philippa Boyens pa sta si s Petrom Jacksonom delili kipec za adaptacijo tretjega dela Gospodarja prstanov.
Na tretji podelitvi oskarjev leta 1930 je Frances Marion postala prva ženska nagrajena z oskarjem za scenarij. Osvojila ga je s filmom The Big House. Dve leti kasneje je bila nagrajena še za zgodbo The Champ. 50 let je preteklo, preden je Ruth Prawer Jhabvala izenačila ta rekord in dobila svojega drugega oskarja za scenarij. Leta 1992 je bila nagrajena za Howardov kot, šest let prej pa za Sobo z razgledom.
Frances Goodrich ostaja največkrat nominirana scenaristka v zgodovini. Njene štiri nominacije je zbrala za filme: The Thin Man (1934), After the Thin Man (1936), Father of the Bride (1950) ter Seven Brides for Seven Brothers (1954). Nobenega sicer ni napisala povsem samostojno. Skupaj z možem, Albertom Hackettom, ki ji ji je pomagal spisati prve tri scenarije, je leta 1956 dobila tonyja za gledališko igro Dnevnik Anne Frank. To sta nato predelala v film, ki si je zaslužil osem nominacij in tri oskarje, vendar sama nista bila med nominiranci.
Šest scenaristk je bilo za oskarja nominiranih trikrat: Francis Marion, Ruth Gordon, Nora Ephron, Claudine West ter že omenjeni Ruth Prawer Jhabvala, in Fran Walsh, ki drži tudi rekord, kot največkrat nagrajena ženska na eni podelitvi. Tisto leto je namreč oskarja snela še kot soavtorica najboljše pesmi "Into the West" ter kot so-producentka najboljšega filma.
Omenimo še simpatično Emmo Thompson. Britanka je bila leta 1992 nagrajena za glavno vlogo v Howardovem kotu, tri leta kasneje pa dobila še oskarja za priredbo klasičnega dela Jane Austin, Razsodnost in rahločutnost. Tako ostaja edini posameznik z oskarjem za igro in scenarij.
Ni komentarjev:
Objavite komentar