7. februar 2010

OSKAR METER: Vizualni in zvočni učinki

K dobri izkušnji gledalca nedvomno veliko prispevajo tudi posebni učinki. Prav zaradi njih se namreč odpravimo v kino, da bi konec sveta ali vojno v vesolju doživeli na velikem platnu obdani z najboljšo tehnologijo. Tega se je je zgodaj zavedla tudi Akademija, saj nagrado za zvok podeljuje že od tretjega leta dalje. Kategorijo za posebne učinke je uvedla leta 1939 in jo 1963 razdelila na posebne zvočne in vizualne učinke. Oskarja na tem področju sicer niso podelili čisto vsako leto, saj za to včasih ni bilo zadosti primernih kandidatov, so pa zato v teh letih pogosto podelili posebno nagrado enemu samemu, zasluženemu filmu.

Fullscreen capture 6.2.2010 150824.jpg Fullscreen capture 6.2.2010 151555.jpg

VIZUALNI UČINKI
Avatar (Joe Letteri, Stephen Rosenbaum, Richard Baneham, Andy Jones)
District 9 (Dan Kaufman, Peter Muyzers, Robert Habros, Matt Aitken)
Star Trek (Roger Guyett, Russell Earl, Paul Kavanagh, Burt Dalton)

Mislim, da letos ni nobene dileme kateri film bo odnesel oskarja za vizualne učinke. Avatar je premaknil meje do sedaj znane filmske tehnologije in si v vseh pogledih zasluži to nagrado. Sicer pa je Cameron pravi car tega področja. Od njegovih sedmih celovečernih filmov so kar štirje dobili oskarja v tej kategoriji: Aliens, The Abyss, Terminator 2 in Titanic. Edini nominirani, ki pa kipca ni dobil, je Resnične laži.

Fullscreen capture 6.2.2010 151227.jpg

MEŠANJE ZVOKA
Avatar (Christopher Boyes, Gary Summers, Andy Nelson, Tony Johnson)
The Hurt Locker (Paul N.J. Ottosson, Ray Beckett)
Inglourious Basterds (Michael Minkler, Tony Lamberti, Mark Ulano)
Star Trek (Anna Behlmer, Andy Nelson, Peter J. Devlin)
Transformers: Revenge of the Fallen (Greg P. Russell, Gary Summers, Geoffrey Patterson)

MONTAŽA ZVOKA
Avatar (Christopher Boyes, Gwendolyn Yates Whittle)
The Hurt Locker (Paul N.J. Ottosson)
Inglourious Basterds (Wylie Stateman)
Star Trek (Mark P. Stoeckinger, Alan Rankin)
Up (Michael Silvers, Tom Myers)

Kot lahko viditeje Gary Summers v prvi kotegoriji nominiran za dva različna filma, to pa sta že njegova osma in deveta nominacija. Doma ima že štiri kipce, nazadnje ga je dobil leta 1998 za Reševanje vojaka Ryana. Medtem sta Christopher Boyes in Paul N.J. Ottosson nominirana za isti film, vendar v obeh kategorijah.

Nikoli mi ni bilo jasno, kako za oskarja v obeh zvočnih kategorijah glasujejo akademiki, brez posebnega znanja na tem področju. Kako lahko Angelina Jolie ve kateri film je dobro zvočno zmontiran in kateri nekoliko manj? Ker so vsi že nominirani filmi tako ali tako odlični ta tem področju, se večina najbrž odloči glede na to koliko jim je bil všeč in tu spet ni nobenega dvoma, da bo Avatar pobral tudi kipca v teh dveh kategorijah.

1 komentar: