11. januar 2010

Nominiranci scenarističnega ceha

Writers Guild of America, ki je predlani cel Hollywood spravil na kolena in ogrozil celo podelitev oskarjev, je danes objavil nominacije v treh filmskih kategorijah. Nagrade pravzaprav skupaj podeljujeta dva ceha: eden predstavlja filmske in televizijske pisce na vzhodni obali, drugi pa v Hollywoodu. Podelitvena slovesnost, ki bo letos bila 20. februarja, pa poteka na obeh delih celine hkrati.

PRIREJENI SCENARIJ
Crazy Heart (Scott Cooper)
Julie & Julia (Nora Ephron)
Precious: Based on the novel Push by Sapphire (Geoffrey Fletcher)
Star Trek (Roberto Orci & Alex Kurtzman)
Up in the Air (Jason Reitman & Sheldon Turner)

Še vedno mi ni jasno kaj je tako zelo posebnega na filmu Precious in še manj kaj je tako posebnega na novih Zvezdnih stezah! Ok, priznam zadnjega res nisem videl, sem pa videl precej njegovih predhodnikov in malo dvomim, da gre za kaj več kot pač reciklirano embalažo. Vendar so me številne nagrade zares naredile radovednega, tako da ga bom moral dati na seznam "filmov za pogledat", vendar čisto na konec :) Še prej si bom gotovo pogledal Crazy Heart, čeprav me bolj kot sama zgodba zanima baje odlična igra Jeffa Bridgesa. Julie & Julia sam po sebi sicer ni nič kaj poseben scenarij, vendar je zanimivo dejstvo, da je v bistvu nastal na podlagi knjige, ki je nastala na podlagi bloga! + še delne avtobiografije Julie Child. Mešanica različnih virov je morda res nekaj svežega, kar se je scenaristom zdelo vredno nagraditi z nominacijo. A glavni favorit je tukaj verjetno V zraku. Film čist na mestu, vendar ga jaz na moj seznam najljubših fizdelkov z letnico 2009 ne morem uvrstiti, ker me ni ravno grooozno navdušil. Kar precej klišejev sem našel v njem, da bi rekel "ta je pa za v anale". Morda sem pa le preveč pričakoval.


Upam, da se bo Akademija raje spomnila na District 9, eden bolj izvirnih letošnjih filmov, ki sicer sloni na režiserjevem kratkem filmčku, ali pa na priredbo danskega filma Brata, ki sem ga pravkar videl in me res ni pustil hladnega. Izvirnik sem videl že pred nekaj leti in se kar ne morem spomnit ali je boljši od ameriške priredbe. Take remake vedno začnem gledati z zadržkom, ker se v kvaliteti redko približajo izvirnikom, vendar morem reči, da me je tale scenarij, z izjemo nekaterih prizorov, kar prepričal. Aha, in še Where the Wild Things Are - nekaj zares posebno čarobnega je na njem. Nekaj kar ne morem definirati, vendar je eden takih filmov, ki ga je lepo gledati v dvoje :) Aja, pa seveda In the Loop - odlična satira!

IZVIRNI SCENARIJ
(500) Days of Summer (Scott Neustadter & Michael H. Weber)
Avatar (James Cameron)
The Hangover (Jon Lucas & Scott Moore)
The Hurt Locker (Mark Boal)
A Serious Man (Joel Coen & Ethan Coen)

Ha, to je nenavadno lepo presenečenje. Vendar, kdo je pa rekel, da odštekanje komedije ne morejo biti tudi dobre. Res je, da komedij v tej kategoriji tudi Akademija navadno ne spregleda, vendar se vedno omejuje na bolj "fine" komedije tipa Juno, Little Miss Sunshine in The Truman Show. The Hangover pa spada že bolj v žanr najstniških komedij, polnih bednih vicev, žurk, sexa in bruhanja. A vseeno, zabaven za popizdit! Res lepa poteza! Poleg favorita The Hurt Locker mi je bil všeč še (500) Days of Summer, izdelek bratov Coen pa me še čaka in se ga zelo veselim. Avatar... hmmm? Najbolj izviren film leta ravno ni, no. Da, ne rečem še kaj slabšega o tem scenariju, sicer lepo pokritega s fantastičnimi vizualnimi učinki, da na prvi pogled plehkosti same zgodbe sploh ni opaziti.



Razočaran sem, ker so spregledali Inglourious Basterds. Akademija v tej kategoriji redno in čedno nominira tudi Pixarjeve risanke, kar pa ne velja za WGA, zato predvidevam, da bo med nominiranci za oskarja zagotovo tudi Up. Zelo, zelooo vesel bi bil, tudi če bi se spomnili na Beli trak ali Julio - mali filmček z zanimivo zgodbo in odlično Tildo Swinton v glavni vlogi. Priporočam.


in, če koga zanima:

SCENARIJ ZA DOKUMENTAREC
Against the Tide (Richard Trank)
Capitalism: A Love Story (Michael Moore)
The Cove (Mark Monroe)
Earth Days (Robert Stone)
Good Hair (Chris Rock, Jeff Stilson, Lance Crouther, Chuck Sklar)
Soundtrack for a Revolution (Bill Guttentag, Dan Sturman)

2 komentarja:

  1. Vidim da si poznavalec sedme umetnosti pa me zanima kaj je zate dober scenarij? Nekaterim pravilom ceha ,oziroma nekim klišejem se pač ne da, oziroma se jih ne sme obiti.
    Teme so bile že več ali manj vse obdelane.
    Pri scenariju se mi zdi najbolj pomembno ,kako skozi zgodbo prikazati vpliv večnih resnic na naša življenja.Ozirma iskanje nekega reda v kaosu.Neka ideja ki vodi k razmišljanju.Ali pa dotalna kontra,smeh in možgani na paši.
    Sratka zame je dober scenarij tisti,ki obdrži gledalca do konca filma.Recimo 20 let in več nazaj je bilo zelo priporočljivo, če se je sprožilni moment zgodil v prvih 15 min.filma, drugače se ljudje počasi začeli odhajati iz kina.Večina pa je ostala do konca,da vidiš kaj bo če si že plačal karto.Pravzaprav sem jaz v svojih pubertetniških letih prav iskal nezanimive filme za svoje zmenke ,zaradi svojih aktivnosti na zadnjih sedežih(mečkanje)HA,HA,HA,kaj je blo luštn.
    Če je pa bil film res zanimiv so bli pa tudi priklopniki dobri,pa nobenga spremstva nisi rabu.A,ja ,a se še kdo sploh spomne kaj je to priklopnik?
    Oprostite malo me je nazaj zaneslo.
    Nazaj k scenariju.No sedaj so pa časi ,ko si večina ogleda filme na televiziji in je pripročljivo da je sprožilni moment takoj na začetku ali pa v prvih petih minutah.Drugače gledalec preklop kanal pa je,mu ni nikamor ven traba.Ja tale daljinc je res kurba,pa še prepire v družin dela.

    OdgovoriIzbriši
  2. dobro vprašanje... jaz se o tem koliko mi je film všeč odločim na koncu. Pomemben mi je zadnji vtis, s kakšnimi občutki film gledalca zapusti. Če se konča s tipično klišejskih "happy endom" izgubi pri meni precej pik, čeprav je bilo jedro povsem solidno.
    Sicer pa že med samim gledanjem večkrat pomislim na realističnost - bi tale junak, če bi zares živel, res to naredil oz. rekel? Všeč so mi zgodbe, za katere si lahko brez težav predstavljaš, da se tudi zares dogajajo - to sta med izvirnimi scenariji letos recimo (500) Days of Summer in The Hurt Locker (lani sta mi bila tako zelo všeč zelo nizko proračunska filma Frozen River in The Visitor in pa npr. Krožna cesta). Sej takšen je tudi letošnji Precious (zelo realističen, po drugi strani pa smo takšne zgodbe o ljudeh na dnu, ki jim uspe stopiti nekoliko višje na lestvici, videli že na tisoč in en način).

    Potem, pa so na drugi strani še scenariji, ki slonijo na izvirnosti! Takšni za katere skoraj da ne moreš predvideti kako se bodo končali - v preteklosti so bili to Večno sonce brezmadežnega uma (pravzaprav vsi scenariji Charlia Kaufmana), scenariji bratov Coen (letošnjega A Serious Man še nisem videl) in morda v nekem smislu letošnja komedija The Hangover, ker se res tako razlikuje od podobnih filmov istega žanra. ...
    Lepota po ameriško pa je zame nekakšna mešanica obeh - izvirnosti in realističnosti.

    To koliko kateri film pritegne pa je verjetno zelo odvisno tudi od same tematike - malo punc sem srečal, ki bi bile navdušene nad Reševanje vojaka Ryana, ker jih vojna pač ne pritegne, pa če je scenarij še tako dober. Letos mi je bil kot že rečeno zelo všeč In the Loop - politična saitira (sicer ne preveč realistična, vendar hudo izvirna) - a filmi s politično vsebino vemo, da niso med najbolj zaželenimi.

    Vsakomur svoje. Dvomim, da bodo kdaj posneli film, ki bo všeč prav vsem.

    OdgovoriIzbriši